miércoles, 12 de diciembre de 2012

Què faig!!?!? Una imatge de mapa de bits o una imatge vectorial¿?


Segons l'Xtec....
"les imatges de mapa de bits consisteixen i estan condicionades per una matriu de punts sobre la qual es disposen una sèrie de bits d'informació que representen píxels. Els bits d'informació determinaran el color i la posició de cadascun dels píxels i el conjunt de tots ells formaran les imatges de mapa de bits.
La matriu de punts en files i columnes de gran resolució que configura tota imatge de mapa de bits facilita la sensació d'imatge real, i, per tant, la sensació d'imatge fotogràfica. De fet, tota imatge fotogràfica digital consisteix en un arxiu codificat amb un determinat format gràfic de mapa de bits." 

Ha quedat clar no¿? Doncs ara les imatges vectorials...
"es componen d'objectes gràfics independents, creats a partir d'operacions matemàtiques que realitza l'ordinador. Els objectes que componen una imatge vectorial són línies definides per vectors, i cadascun d'aquests vectors es compon d'un punt inicial i d'un punt final. Els objectes que componen una imatge vectorial presenten les seves pròpies característiques, de manera que podem tenir objectes gràfics amb colors, dimensions i formes determinats en què variant una d'aquestes característiques modifiquem l'objecte sencer."

D'aquesta manera....
"en augmentar una imatge vectorial no distribuïm una sèrie de píxels (cosa que sí que passaria en una imatge de mapa de bits), ni n'augmentem el nombre per superfície, sinó que tan sols modifiquem la fórmula matemàtica que calcula l'objecte vectorial. Podem ampliar-la tant com vulguem, la seva qualitat no se'n veurà afectada: sempre serà màxima. Els objectes vectorials no depenen de la resolució, per la qual cosa el seu pes d'emmagatzematge és, en general, molt inferior al que pot tenir una imatge de mapa de bits."

I com que una imatge val més que mil paraules (en aquest cas 287) jo en posso dues....






Imatge vectorial 


Vs. 


Bitmap









 Espero que us hagi quedat clara la diferència perquè a mi sí. Si us animeu descarregueu-vos el programa Gimp (gratuït) o  Photoshop (de pagament però més complet, encara que és gratis durant un mes) i a jugar s'ha dit.

P.D: Les imatges tenen llicència Creative Commons.